موافقت‌نامه همکاری مشترک  در زمینه تأمین مالی و حمایت از طرح‌های حوزه سرطان
توضیحات رویداد

موافقت‌نامه همکاری مشترک «معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری»، «صندوق نوآوری و شکوفایی» و «بانک آینده»

ماده 1- موضوع موافقت‌نامه

موضوع این موافقت‌نامه به‌طور خاص در زمینه تأمین مالی و حمایت از طرح‌های حوزه سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) در کشور از طریق روش‌های زیر است:

الف) تأسیس و راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی در حوزه سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان)

ب) تأسیس و راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) در حوزه سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان)

ج) سرمایهگذاری در شرکت‌ها، مؤسسات دانش‌بنیان و فناور در حوزه سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) از محل اعتبار مالیاتی موضوع بند (ت) ماده 11 (قانون جهش تولید دانش‌بنیان)

 

ماده 2- مدت اعتبار موافقتنامه

مدت اعتبار موافقتنامه از تاریخ انعقاد به مدت 7 سال شمسی خواهد بود و با توافق طرف‌ها قابل تمدید است.

ماده 3- تعهدات طرف‌ها

3-1) معاونت علمی

3-1-1) مشارکت در تأسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) حداکثر به میزان 49% سهام.

3-1-2) تخصیص بخشی از منابع معاونت علمی در راستای اجراء اهداف این موافقت‌نامه از طریق اعطای عاملیت به صندوق پژوهش و فناوری «سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان)» به صورت سالیانه پس از تأسیس.

3-1-3) استفاده حداکثری از ظرفیتها و امکانات حمایتی و اعتباری در اختیار شورای عالی راهبردی فناوریها و تولیدات دانش‌بنیان از جمله اعتبار مالیاتی مرتبط با سرمایه‌گذاری در راستای تحقق اجراء مفاد این موافقت‌نامه بهخصوص: حمایت از تصویب سرمایهگذارهای توسط بانک در حوزه سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) و تأسیس (PE) به عنوان طرح‌های پیشرو در کشور.

3-1-4) الزام به مشارکت صندوق پژوهش و فناوری سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) پس از تأسیس در راه‌اندازی صندوق (PE) به عنوان سهام‌دار.

3-2) تعهدات صندوق نوآوری و شکوفایی

3-2-1) مشارکت در سرمایه‌گذاری برای تأسیس و راه‌اندازی صندوق (PE) سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) به‌عنوان طرح مصوب شورای عالی راهبردی فناوری و تولیدات دانشبنیان با مشارکت بانک، شرکتهای سرمایهگذاری وابسته به آن ...

3-2-2) تسهیل و حمایت در اعطاء مجوز تأسیس صندوق پژوهش و فناوری سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) توسط دبیرخانه کارگروه صندوقهای پژوهش و فناوری.

3-2-3) اعطاء عاملیت به صندوق پژوهش و فناوری سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) پس از تأسیس.

3-3) تعهدات بانک

3-3-1) مشارکت در تأسیس صندوق پژوهش و فناوری حوزه سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) توسط شرکتهای سرمایه‌گذاری وابسته به بانک و ...

3-3-2) مشارکت در تأسیس و راه‌اندازی (PE) حوزه سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان) از طریق مشارکت بانک، به همراه شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به بانک با صندوق نوآوری و شکوفایی و ...

3-3-3) سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از محل اعتبار مالیاتی موضوع ماده بند (ت) قانون جهش تولید دانش‌بنیان توسط گروه سرمایه‌گذاری وابسته به بانک در حوزه سرطان (پیشگیری، تشخیص و درمان).

 

«جهت کسب اطلاعات بیشتر با معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با شماره 83532005-021 تماس حاصل نمایید»

طرفین توافقنامه
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک آینده